Back to top

Fuelcard

MKB tankpas aanvragen

Tanken met topkorting!

De FUELCARD is dé tankpas voor bedrijven - Maximaal besparen op je brandstofkosten. 

Als bedrijf ken je het gevoel wel: Welke tankpas is het beste? Met welke mkb tankkaart kan ik maximaal besparen op de brandstofkosten? Stop met het vergelijken van mkb tankpassen. De FUELCARD is een echte tankkaart zoals een tankkaart bedoeld is. Dat betekent: geen extra’s zoals parkeervoordeel en service-abonnementen, maar wél bij iedere tankbeurt profiteren van forse korting op je brandstof. We gaan back to basics. De FUELCARD staat garant voor betaalbaar tanken en optimaal tankgemak.

De tankpas voor bedrijven is geschikt voor alle ondernemers, van de zelfstandige ondernemer, kleine en middelgrote ondernemingen en transportbedrijven.

Dé tankpas voor bedrijven – alle tankpas voordelen op een rij

Voor de meeste bedrijven is het de moeite waard om één of meerdere mkb-tankpassen aan te schaffen. Een ​​zakelijke tankpas levert al gauw veel voordelen op.

  1. Maximaal besparen dankzij de beste brandstofdeal op maat
    Door FUELCARD te gebruiken is tanken vele malen goedkoper! Elke keer dat jij of een van je medewerkers tankt, krijg je een flinke korting op je brandstof en kun je goedkoper tanken bij twee benzinestations om de hoek. Bijvoorbeeld in de buurt van je huis en kantoor.

  2. Tijd én kosten besparen op je bedrijfsadministratie
    Het innen en verwerken van rekeningen en (brandstof) bonnetjes is een tijdrovende klus. Een zakelijke tankpas verminderd de werklast. Met de FUELCARD houd je het beheer georganiseerd dankzij duidelijke verzamelfacturen en 24/7 toegang tot je persoonlijke account.

  3. Geen maandelijkse paskosten
    De FUELCARD kost slechts €4,75 excl. btw. (per jaar, per pas). Wij hanteren geen activeringskosten of maandelijkse kaartkosten. Bovendien zijn er geen verborgen service-, transactie- of facturatiekosten. Supervoordelig dus!

  4. Altijd een tankstation in de buurt
    Met behulp van een enorm netwerk profiteer jij en je medewerkers van het beste tankgemak. Zo is er altijd wel een tankstation in de buurt. Klik hier voor een overzicht van onze aangesloten tankstations.

  5. De FUELCARD App
    Met de FUELCARD app vinden je medewerkers snel en gemakkelijk meer dan 500 tankstations in ons netwerk. Uitgebreide filteropties maken het erg gemakkelijk om bij elk tankstation naar faciliteiten te zoeken. Daarnaast zie je direct de laatste brandstofprijzen.

Een zakelijke tankpas op maat

We kunnen ons voorstellen dat je als bedrijf behoefte hebt om de tankpassen aan te passen aan jouw eigen wensen en dat kan! Denk aan het kiezen van de brandstof die je nodig hebt en bepalen of je shopartikelen of de carwash met de pas wilt afrekenen. Neem gerust contact met ons op om je wensen met ons door te nemen. Onze medewerkers staan je graag persoonlijk te woord!

Tankpas zonder borg

Wanneer je tankpassen met elkaar gaat vergelijken wil je natuurlijk weten met welke tarieven je te maken krijgt. Wat zijn de maandelijkse abonnementskosten? Moet ik borg betalen voor een tankpas? En zijn er nog verborgen kosten waar ik rekening mee moet houden? Wij geven graag antwoord op deze en al je andere vragen over zakelijke tankpassen voor ondernemers.

Tankpas zonder maandelijkse kosten

Iedere aanbieder hanteert andere tarieven voor een tankpas. Logisch, want de voorwaarden verschillen nogal. Zo kun je bij de ene aanbieder parkeervoordeel krijgen en bij de andere aanbieder weer specifieke serviceabonnementen. De FUELCARD is een no-nonsense tankpas en bied je een maximale besparing op je brandstofkosten zonder extra poespas. Dus geen ingewikkelde service abonnementen, geen activatiekosten of maandelijkse paskosten.

Wat kost een tankpas?

De FUELCARD kost slechts €4,75 excl. btw. (per jaar, per pas). Verder vind je bij ons ook geen verborgen service-, transactie- of facturatiekosten. Wanneer je de FUELCARD vergelijkt met andere aanbieders is de FUELCARD veruit de goedkoopste tankpas die er momenteel te krijgen is.

Het verschil tussen de FUELCARD en een mobiliteitspas is dat je voor een mobiliteitspas vaak hoge abonnementskosten betaalt. Bovendien krijg je geen korting op de prijs aan de pomp. Met de FUELCARD geniet je van prijzen op maat en heb je de beste brandstofdeal van Nederland. Je betaalt dus altijd de laagste prijs en je hebt extra voordeel bij 2 tankstations naar keuze. Dat betekent maximaal besparen op je brandstof! Supervoordelig dus!

Tankpas zonder borg

In de meeste gevallen hoef je bij de aanschaf van een FUELCARD geen borg te betalen. Na ontvangst van de aanvraag voeren we een kredietbeoordeling uit. Indien deze negatief is bevonden, kan het voorkomen dat er een borg wordt gevraagd, zodat de aanvraag verder in behandeling kan worden genomen. Dit is altijd in overleg met jou. Ook als zelfstandige kun je gewoon een tankpas aanvragen. Na het invullen van de aanvraag volgt ook hier een kredietcheck. In de meeste gevallen leveren wij binnen 10 werkdagen de tankpas zonder borg.

Tankpas vergelijken

Wat voor jou als ondernemer de beste tankpas is hangt natuurlijk nauw samen met je wensen. Je kunt de FUELCARD volledig aanpassen. Denk aan het kiezen van de brandstof die je nodig hebt en bepalen of je shopartikelen of de carwash met de pas wilt afrekenen.

Aanbieder

Kosten

Acceptatie in NL

Factuur per..

Aanmeldingskosten

Borg

Kosten per transactie

MoveMove

6,95 p/m

Alle tankstations

Week/maand

nee

In enkele gevallen €300,-

nee

Shell

3,50 p/m

1.000 acceptatiepunten

Maand

nee

nee

ja

Mkb brandstof

8,90 p/m

Alle tankstations

Maand

nee

200,-

ja

Tankpas.nl

Vanaf 4,75 p/m

Alle tankstations

Maand

ja

nee

ja

FUELCARD

4,75 per jaar (!)

Het complete netwerk van TinQ, Gulf, ENVIEM Retail BP-Tankstations, SuperTank, Kuster Olie en LUKOiL

Week

nee

nee

nee

Tankpas aanvragen

Ben je er inmiddels uit wat de beste tankpas is voor jou als ondernemer? Wil je meer grip op je uitgaven, inzicht in facturen, met topkorting tanken bij jou om de hoek & maximaal besparen op je brandstof?

Vraag dan geheel online de FUELCARD aan.

FUELCARD aanvragen

In een paar stappen vraag je de FUELCARD heel eenvoudig aan! ​

Start de aanvraag met het invullen van het aantal voertuigen. De volgende stap volgt automatisch.​

In een paar stappen naar dé scherpste brandstofdeal!

In een paar stappen vraag je de FUELCARD heel eenvoudig aan! 

Start de aanvraag met het selecteren van het aantal voertuigen. Gebruik hiervoor de handige slider. Stel de slider in op jouw gewenst aantal voertuigen en klik op bevestigen. De volgende stap volgt automatisch.

Neem contact met ons op

Vragen? Wij helpen je graag verder!

Kijk hier of je het antwoord kunt vinden. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact met ons op.

Downloads

Algemene vragen

Waarom moet ik de FUELCARD aanvragen?

Door het gebruik van de FUELCARD wordt tanken een stuk voordeliger! Jij profiteert iedere tankbeurt van een flinke korting op je brandstof en dit scheelt dus aanzienlijk in kosten. Daarnaast tank je ook nog eens altijd goedkoper bij 2 tankstations bij jou om de hoek. Bovendien zijn er nog meer voordelen, zoals een overzichtelijke administratie door een heldere verzamelfactuur en 24/7 toegang tot je persoonlijke account.

Voor wie is de FUELCARD bedoeld?

De FUELCARD is er voor iedere ondernemer die zakelijk één of meerdere auto’s gebruikt. Om de tankpas aan te vragen dien je ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel. De FUELCARD is niet bestemd voor particulieren.

Hoe werkt de FUELCARD?

Brandstof afrekenen met de FUELCARD werkt hetzelfde als betalen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van je pincode, kan de betaalterminal vragen of je rijdt met een vervangende auto. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee', dan kun je je huidige kilometerstand invoeren. Deze kilometerstand vind je later terug in ‘Mijn FUELCARD’ bij ‘transacties’ en op je factuur. Wanneer je kiest voor 'ja' zul je gelijk kunnen tanken.

Wat zijn de kosten van een FUELCARD?

De FUELCARD kost slechts €4,75 excl. btw. (per jaar, per pas).

Welke producten en diensten kunnen met de FUELCARD betaald worden?

Je kunt de FUELCARD volledig op maat maken en aanpassen aan jouw wensen. Hierbij kun je o.a. de gewenste brandstof kiezen en bepalen of er aankopen van shopproducten gedaan kunnen worden.
Shopproducten bestaan uit de volgende auto-gerelateerde producten:

  • Motorolie, antivries-, koel- en ruitenwisservloeistof
  • AdBlue (in jerrycan)
  • Producten zoals eurovignetten, autoreinigingsproducten en overige auto-accessoires
  • Carwash

Waar kan ik allemaal tanken met de FUELCARD?

Voor een overzicht van onze aangesloten tankstations, klik hier.

Ik maak nu gebruik van een mobiliteitspas. Wat is het voordeel voor mij om over te stappen op de FUELCARD?

Voor een mobiliteitspas betaal je vaak hoge abonnementskosten. Bovendien krijg je geen korting op de pompprijs. Met de FUELCARD krijg je maatwerkprijzen en heb jij de scherpste brandstofdeal van Nederland. Daarnaast betaal je altijd de laagste prijs en heb je extra voordeel bij 2 tankstations naar keuze. Je bespaart dus maximaal op je brandstof! 

Wie is de uitgever van de FUELCARD?

De FUELCARD wordt uitgegeven door ENVIEM Retail B.V. ENVIEM Retail is een multi-brand retailer en voert de merken tankstations TinQ, BP en Gulf.  Meer informatie over ENVIEM, zie www.enviem.nl.

Hoe gaan jullie om met mijn privacy?

De gegevens die wij van jou ontvangen gebruiken wij puur en alleen om de transacties te kunnen verwerken en te registreren. Wij delen geen gegevens met derden. Voor een uitgebreid overzicht kun je onze Privacyverklaring of Cookie Policy raadplegen.

Vragen over het aanvraagproces

Hoe kan ik de FUELCARD aanvragen?

Dat kan in slechts enkele stappen! Klik hier voor het online aanvraagproces of neem contact op met onze Sales afdeling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn FUELCARD(S) in huis heb?

Als je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je de FUELCARD(S) binnen 10 werkdagen. De pincode(s) wordt/worden separaat verzonden.

Ik heb mijn FUELCARD wel ontvangen, maar mijn pincode nog niet.

De pincode wordt uit veiligheid altijd 1 à 2 dagen later verstuurd. Heb je na een week nog steeds geen pincode ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of stuur een e-mail naar klantenservice@fuel-card.nl.

Wordt er een krediettoetsing uitgevoerd?

Op elke aanvraag wordt een krediettoetsing uitgevoerd. Het is mogelijk dat er een negatief kredietadvies wordt afgegeven. Dit kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat jouw bedrijf recent is opgestart, of doordat de jaarcijfers nog niet zijn ingeleverd. Onze commerciële binnendienst zal in deze situatie contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken om alsnog de FUELCARD te ontvangen.

Moet ik een borg betalen voor de FUELCARD?

In tegenstelling tot andere aanbieders hoef je bij de FUELCARD in de meeste gevallen geen borg te betalen. Nadat wij de aanvraag hebben ontvangen volgt er een krediettoetsing. Indien deze negatief is bevonden, kan het voorkomen dat er een borg wordt gevraagd om de aanvraag verder af te kunnen handelen. Dit gaat altijd in overleg met jou.

Administratie en facturatie

Hoe vaak ontvang ik een factuur?

Afhankelijk van jouw transacties, ontvang je wekelijks een overzichtelijke verzamelfactuur.

Hoe wordt deze factuur verzonden?

Alle facturen worden gepubliceerd in ‘Mijn FUELCARD’. Hier is het mogelijk om tot 24 maanden na factuurdatum de factuur te downloaden in een PDF-bestand. Wil je liever een overzicht van alle transacties in een bepaalde periode? In de module ‘Fleetmanagement’ kun je transacties raadplegen en exporteren in een PDF-, Excel- of een CSV-bestand.

De automatische incasso is mislukt. Wat moet ik nu doen?

Als een incasso is mislukt ontvang je van ons een email met een betalingsinstructie. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Mijn gegevens kloppen niet meer. Hoe kan ik deze wijzigen?

Onze klantenservice kan je helpen om persoonlijke (bijvoorbeeld achternaam) of bedrijfsgegevens (bijvoorbeeld btw-nummer of bankgegevens) aan te passen. Geef ons de wijziging door en wij zullen deze zo snel mogelijk voor jou verwerken. Neem hier contact met ons op.

Hoe werkt een Europese machtiging?

Met een zakelijke Europese incasso hebben wij de mogelijkheid om automatisch bedragen af te laten schrijven van je zakelijke rekening. Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de website https://www.betaalvereniging.nl/betaalproducten-en-diensten/europese-incasso/zakelijke-europese-incasso/.

Ik heb een borg betaald. Wanneer krijg ik deze teruggestort?

De borg krijg je terug bij opzegging van de FUELCARD. Wil je de borg eerder terugkrijgen? Neem dan contact met ons op.

Hoe registreer ik de zakelijke SEPA-machtiging voor automatische incasso?

Een Europese machtiging moet zowel bij ons (ENVIEM Retail B.V.) en je bank geregistreerd worden. Alle gegevens en documenten die je hiervoor nodig hebt, sturen wij je toe. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om dit opnieuw te ontvangen.

Ik heb geen zakelijke rekening. Kan ik nu wel de FUELCARD aanvragen?

Ja, dat is mogelijk. Geef dit wel even aan bij je aanvraag.

Ik wil tanken, alleen de betaalterminal geeft aan dat mijn limiet is bereikt. Wat moet ik nu doen?

Standaard worden alle FUELCARDS ingeregeld op een basislimiet zoals bepaald bij de aanvraag. Het kan zijn dat je hier niet voldoende aan hebt. Neem dan contact met onze klantenservice op om te kijken welke limiet beter bij jouw tankgedrag past.

Gebruikersvragen

Wat kan ik doen als mijn tankpas wordt geblokkeerd door een de invoer van een foute pincode?

Om veiligheidsredenen wordt de FUELCARD na de invoer van drie foutieve pincodes geblokkeerd. De FUELCARD wordt automatisch na 24 uur weer geactiveerd. In combinatie met de juiste pincode kun je de FUELCARD dan weer gebruiken. Is de tankpas na deze 24 uur nog steeds geblokkeerd? Neem dan contact op met de klantenservice. 

Ik ben mijn pincode kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe pincode?

Uit privacyoverwegingen registeren wij geen pincodes. Om een nieuwe pincode aan te vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice. 

Hoe kan ik misbruik van mijn FUELCARD voorkomen?

De FUELCARD is en blijft een wettig betaalmiddel, net als een bankpas of creditcard. Wij geven je graag een paar tips mee om misbruik met de FUELCARD te voorkomen: 

  • Onthoud de pincode goed en berg de brief waarin wij de pincode aan je toesturen op een veilige plaats op;
  • Bewaar of noteer de pincode nooit bij de pas;
  • Deel de pincode nooit met derden;
  • Als je de pas afgeeft aan de kassamedewerker (in verband met een vlotte afhandeling van de transactie), houd de pas dan altijd in het oog;
  • Scherm je pincode af bij het intoetsen;
  • Blokkeer de pas direct bij verlies of diefstal;
  • Stel de FUELCARD zo in dat je alleen de producten en diensten kunt afrekenen die je ook echt wilt afrekenen;
  • Stel de tanklimiet niet hoger in dan noodzakelijk is. 

Ik ben mijn pas kwijt door verlies/diefstal, wat moet ik doen?

Bij verlies of diefstal dien je dit onmiddellijk aan ons te melden zodat de tankpas(sen) geblokkeerd kunnen worden en deze niet meer zijn te gebruiken. Neem hier contact op met onze klantenservice. Indien nodig doe je aangifte bij de politie. Tot 24 uur na het moment van blokkade ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade/onjuiste transacties.

Ik heb een nieuwe auto, hoe kan ik mijn kenteken wijzigen?

Neem contact op met onze klantenservice om het nieuwe kenteken door te voeren in ons systeem. Wil je een nieuwe FUELCARD ontvangen met het nieuwe kenteken? Geef dit dan duidelijk aan.

Mijn FUELCARD is defect. Hoe vraag ik een nieuwe tankpas aan?

Neem contact op met onze klantenservice en geef het kaartnummer door. Binnen 5 werkdagen ontvang je van ons een nieuwe tankpas.

Hoe kan ik inloggen op Mijn FUELCARD?

De inloggegevens voor jouw persoonlijke omgeving zijn met het welkomstpakket toegestuurd. De gebruikersnaam is gelijk aan jouw klantnummer. Ben je het wachtwoord kwijt? Dan kun je jouw wachtwoord opvragen via 'wachtwoord vergeten'. 

Hoe kan ik de inloggegevens wijzigen voor Mijn FUELCARD?

De gebruikersnaam kun je niet wijzigen. Je wachtwoord kun je wijzigen nadat je bent ingelogd.

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn FUELCARD?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Neem dan ook contact op met onze klantenservicemedewerkers. Zij helpen je graag verder.

Dit zeggen onze klanten:

Dieseraad TransportErmelo

Wat FUELCARD voor ons echt onderscheidt, is hun betrouwbare service en flexibiliteit. Ze denken mee, bieden oplossingen op maat en zijn altijd bereikbaar bij vragen of wijzigingen. Wij raden hen van harte aan!

Universe LogisticsElst

Wij zijn zeer tevreden met het gebruik van onze FUELCARD tankpassen. Goeie dekking van tankstations en altijd hele scherpe
prijzen.

Dobbe Transport B.V.Roelofarendsveen

FUELCARD is een goede partner voor Dobbe Transport. Proactieve benadering en goed bereikbare klantenservice. Denkt mee in onze branche met HVO en elektrisch laden mogelijkheden.

HR Transport & Logistiek B.V.Zoetermeer

Als transportbedrijf is efficiëntie voor ons cruciaal. Dankzij FUELCARD hebben we niet alleen grip op onze brandstofkosten, maar ook duidelijk inzicht in het verbruik per voertuig en chauffeur. De gebruiksvriendelijkheid en het uitgebreide netwerk maken het voor onze chauffeurs makkelijk en voor ons als bedrijf overzichtelijk. FUELCARD is voor HR Transport & Logistiek B.V. echt een waardevolle partner in onze dagelijkse operatie.

GSH BedrijfsdienstenHarderwijk

Wij gebruiken al een aantal jaar de FUELCARD naar volle tevredenheid. Het is voor ons de perfecte oplossing door de landelijke dekking en gebruiksvriendelijke administratie.

Bob Groot GrondverzetZwanenburg

De FUELCARD heeft veel voordelen ten opzichte van mijn oude leverancier, waaronder een flinke besparing op mijn brandstofkosten! Ik zou elke ondernemer deze tankpas willen aanraden.